Online adverteren kan effectief zijn, zeer effectief. Diverse prognoses laten de komende vijf jaar (tot 2021), jaarlijks een groei zien van 10% in de online advertentiemarkt op zowel desktop als mobiele apparaten, zoals tablet of smartphone.
Er zijn online diverse mogelijkheden om te adverteren.
Echter, Google heeft nog steeds het grootste aandeel van de advertentiemarkt in handen. Maar hoe bereik je als bedrijf het meeste effect?
Google AdWords biedt hiervoor de uitkomst. Het biedt vele mogelijkheden.
Eén van de manieren, bij iedereen waarschijnlijk wel bekend, is om te adverteren naast en boven de zoekresultaten binnen Google.
Wanneer je gaat adverteren in het display-netwerk van Google Adwords, worden je advertenties weergegeven op relevante partner-websites van Google. Je (banner) advertenties worden dan getoond wanneer de zoekwoordenlijsten van je website of app. gerelateerd zijn aan de inhoud en thema’s van deze website.
Hiermee wordt de CTR (click-through rate) vergroot. Dit betekent dat er meer kans aanwezig is dat bezoekers op jouw display (banner) advertentie klikken, gezien ze toch al een onderwerp zochten wat gerelateerd is aan het onderwerp van je website. Zoals gezegd zeer effectief dus.
© 2015 - 2018 I Alle rechten voorbehouden
Bannermaker.nl is onderdeel van Eigenwebsites
- KvK: 50200453 - BTW: NL167703729B01 I Algemene voorwaarden I Sitemap
Webdesign door Eigenwebsite.nl